YA fantasy, ktoré milujem

Už dlho som nepísala nič o knihách, väčšinou len natočím video, než napíšem článok o knihách. Ale nechcem vás ukrátiť o okrajovú rubriku knihy a preto si dnes povieme niečo o štyroch YA fantasy knihách, ktoré milujem a ktoré sa mi zaryli hlboko do srdca.


V prvom rade musím napísať o úžasnej sérii kníh, ktorá sa stala mojou veľkou, veľkou srdcovkou. Je to séria Vampire Academy od Richelle Mead. Prečítala som ju asi v štrnástich rokoch po prvý krát. A teraz som sa po dlhých rokoch vrátila k tejto sérii. Nemohla som ju zohnať v češtine a tak som na Martinuse vyhrabala komplet v angličtine. Momentálne si dávam re-reading celej série. Kto by nepoznal VA, je to séria, kde sa upíri delia na Morojov, Dhampírov a tí nesmrteľní a zlí sú Strigojovia. Po dvoch rokoch na úteku sa Rose, ktorá je dhampírka s Lissou, ktorá je Morojka, vracajú na Vampírsku Akadémiu. Netušia, že budú čeliť nebezpečným veciam a veru nebudú spojené so zlými, nesmrteľnými a nezničiteľnými Strigojmi. Ale myslím si, že VA väčšina z vás pozná. A ak nie, tak vám to môžem vrelo odporúčať, pretože táto séria je najlepšia séria ever čo sa týka YA fantasy. Viem, že so mnou nebude každý súhlasiť, ale ja sa tohto názoru nevzdám.

Druhou najlepšiou YA fantasy je kniha/séria od rovnakej autorky Richelle Mead a tou knihou je Sukuba. Táto sa zaraďuje medzi tie najlepšie. Toto je zase príbeh sukuby Georginy, ktorá má okrem schopnosti zvádzať mužov a získavať tak ich životnú energiu aj schopnosť meniť svoj vzhľad. V meste, v ktorom žije sa začínajú diať zvláštne veci a ona tomu chce prísť na koreň. V tomto meste je mnoho nadprirodzených osobností a týmto svetom niečo otriasa. Zároveň sa zapletie s neznámym mužom a zapáči sa jej aj jeden známy spisovateľ. Ja túto sériu nemám kompletnú, ale dúfam, že si ju čoskoro doplním. Sú to skvelé knihy a stále trvám na tom, že Richelle Mead je skvelá spisovateľka.

Ďalej tu mám Triašku od Maggie Stiefvaterovej. Toto je prvý diel tuším trilógie. Mám veľmi rada túto knihu, najmä preto, že som si myslela, že ma v nej čaká príbeh podobný Twilightu, ale opak bol pravdou a aj preto si táto kniha získala moje sympatie. Je to príbeh Grace, ktorú odmalička fascinujú vlky. Zvláštne to je aj preto, lebo bola sama napadnutá takýmito vlkmi, ale i tak ju fascinujú. Nakoniec zisťuje, že to nie sú obyčajní vlci, ale že sa v nich skrývajú ľudia. Do jedného vlka sa zamiluje a nastávajú rôzne komplikácie. Okej, priznávam, znie to ako klišé, ale táto kniha je tak krásna, že vám je ukradnuté či to tak pôsobí alebo nie. Táto kniha je proste nádherná. Plná skvelých myšlienok a krásnej romantiky.

Posledná kniha sa medzi YA fantasy, ktoré milujem zaradila len nedávno, ale presvedčila ma o tom, že ju fakt milujem. Najprv pôsobila jemne rozpačito, ale po dlhšom zvážení som si ju zamilovala. Je to Divoká píseň od Victorie Schwabovej. Je pomerne netypická na svoj žáner, ale práve preto je skvelá. Neobsahuje žiadnu romantiku, žiadny milostný trojuhoľník, je v nej veľa akcie a skvelých fantasy prvkov. Je to príbeh dvoch rozdielnych osôb v meste zvanom Verity, ktoré je rozdelené na severnú a južnú časť. Na jednej časti je Kate, ktorá je dcérou Harkera, ktorý vládne tej časti a necháva si platiť za to, že chráni ľudí od príšer. V tej druhej časti je August, ktorý je príšera. Príšery sa delia na Sunajov, tých, ktorí hudbou berú duše vinných (sunajom je aj August), Malchajov, ktorí sú podobní upírom a Korsajov, ktorí sa skrývajú v tieňoch. Títo dvaja sa stretávajú a vzniká medzi nimi priateľstvo.

To sú všetky najlepšie YA fantasy, ktoré môžem odporúčať. Ak máte možnosť, určite sa do nejakej postite. Stojí to za to! Príjemné čítanie. :)

Komentáre

  1. Se Sukubou stopro souhlasím 😉 je to i moje nejoblíbenější série 😍❤❤❤

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sukubu som začala čítať a momentálne sa chystám na tretiu knihu, ktorú som dlho nevedela nikde zohnať, tak som zvedavá, či to bude ešte lepšie ako predošlé časti. :)
    Na Divokú pieseň sa veľmi teším, odkladala som ju najmä preto, aby som potom nemusela čakať dlho na dvojku, ale keďže už vyšla aj tá... bolo by na čase sa na to pozrieť. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som ani nevedela, že vyšiel druhý diel Divokej písne. 😱

      Odstrániť
  3. Super výběr! Já mám moc ráda knížky Lauren Oliver, všechny ale asi nejvíc Pandemonium. Četlas jí?

    www.cityscape-bliss.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super nápady na čtení, VA jsem nedočetla celou, tak teď když mám volno bych to mohla napravit.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!

6 vecí, ktoré ma na blogoch dokážu odradiť

Môj hendikep: ako sa ja pozerám na svet?