nedeľa, 30. apríla 2017

5 tipov, ako zahnať blogovú krízu

on  with 6 comments 
In ,  
Kríza je potvora, To vieme azda všetci blogeri, spisovatelia či ktokoľvek iný. Kríza môže prísť kedykoľvek a rovnako kedykoľvek aj odísť. Keď však dlho trvá, sme frustrovaní, nervózni a veľmi nás to štve. Teda aspoň mňa to vedelo veľakrát naštvať. Zároveň je to také to obdobie kedy si už od samej frustrácie pokladáte blogovo ladené existenčné otázky: má ten blog vôbec zmysel? Čo ak skončím? A tak ďalej a tak ďalej. 


Za necelých sedem rokov blogovania som takýchto kríz prekonala množstvo. Ale dlho som nevedela prísť na to, ako ich zahnať nejako svojpomocne. Teraz mám pre vás však niekoľko tipov, ako jej pomôcť, aby si zbalila "saky-paky" a odišla. Možno v nich nájdete to, čo už je známe, možno pre vás bude niečo nové a nevyskúšané.

Nenúťte sa do písania

Keď už kríza prišla a vás ničí frustrácia z toho, že nedokážete nič napísať a nič sa vám nechce, tak to prestaňte skúšať. Pokiaľ nepocítite vo svojom vnútri, že "áno, teraz chcem písať", tak sa na skúšanie vykašlite. Čím viac sa totiž budete nútiť, tým dlhšie bude vaša kríza trvať. Zabudnite na to, že články na blog vydávate každý týždeň jeden, alebo dokonca každý druhý deň čosi. Lepšia kvalita než kvantita, to je jedna vec, a pokiaľ nemáte pocit, že sa vám chce písať, tak to nerobte len preto "že by ste mali."

Choďte von

Vyrazte si na prechádzku a pozorujte ľudí, rozmýšľajte o ich príbehoch, prípadne sa započúvajte do ich rozhovorov. Viem, je to divné, ale aj malý detail v tom, čo počúvate vás môže v okamihu inšpirovať a môže vzniknúť skvelý článok či dokonca viacero článkov. Ja keď som mala krízu, a chodila som do školy, tak som v autobuse nepočúvala hudbu, ale rozhovory ľudí a párkrát sa stalo, že som začula niečo zaujímavé - napríklad ma nadchla téma, o ktorej sa rozprávali. 

Navštevujte blogy ostatných

Nič neinšpiruje tak veľmi ako keď nakuknete k ostatným a necháte sa inšpirovať nejakými článkami. Nehovorím samozrejme o kopírovaní. Mám na mysli to, keď vás téma nejakého článku zaujme a rozhodnete sa napísať na to svoj názor aj vy. To je proste ten najúčinnejší tip. Prebádajte facebookové blogerské skupiny a určite niečo nájdete. 

Žite

Možno ten nadpis vyznie divne, ale je dôležité, aby ste sa nezapodievali krízou a nenechali sa ňou frustrovať, pretože to vám k ničomu nepomôže. Žite svoj život akoby sa nechumelilo a vychutnávate si všetko pozitívne čo vám príde do cesty, Zamyslite sa nad tým negatívnym a verte mi, že skôr či neskôr vám život prinesie skvelý nápad na článok. Hlavne netlačte na pílu. :) 

Buďte otvorení

Musíte sa otvoriť voči všetkým rôznym vplyvom. Ak sa uzavriete s tým že: "Hm, ja mám teraz krízu, nemôžem písať, nič mi nenapadá...", tak to tak aj dlho zostane. Ale skôr to berte len ako pauzu a otvorte sa všetkým vplyvom vo svojom živote. Na každom rohu môže číhať príval inšpirácie a môže to byť z akejkoľvek maličkosti. Neuzatvárajte sa, nemyslite na krízu ale otvorte svoju dušu všetkému, čo sa vám pripletie do cesty. 

Toto je mojich päť základných tipov na to, ako zahnať krízu. Dôležité je skutočne netlačiť na pílu a nebáť sa. Kríza ako aj príde, tak aj odíde. Niekedy trvá dlho, ale keď vyskúšate nejaký z týchto tipov, tak chuť písať sa určite vráti. :)

Ako s krízou bojujete vy?

Share:

6 komentárov:

  1. Áno, súhlasím s tebou. Ja síce nič nepíšem ani netvorim, ale je to tak aj v bežnom živote. Keď sa vyskytne nejaký problém, neriešim ho nasilu, ale nechám to plynúť, však ono sa to nejak "vystŕibŕi" ako hovorí klasik ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Obvykle mám napsané články dopředu. Když ne celé články, minimálně mám pár nápadů, nadpisů a osnov, takže mám v době krize s čím pracovat. Krize ani netrvá moc dlouho. Střídá se s hodně plodným obdobím, takže se to nějak vyrovná. :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som schopná nepísať aj týždeň - dva, a potom napíšem aj niekoľko článkov za deň, haha. Pekné tipy ✿

    * Giveaway - Cerruti 1881 *

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jak se tu již zmínila Kája, i já si předem sepíšu alespoň tituly článků a kterých bych jednou ráda psala, takže když mě zrovna nic nenapadá, sáhnu po rozpracovaném tématu.
    Jinak v těch tipech se poměrně shodujeme, já nedávno psala článek na téma "Nedostatek inspirace", je hned na mé blogové úvodní straně, když sjedeš dolů, pokud by Tě zajímalo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Juj to poznám veľmi dobre. Niekedy mám chuť písať a písať niekedy aj dva články denne a niekedy ani jeden za týždeň neviem vypudiť. I preto to u mňa tak vyzerá že v jeden mesiac desať článkov v iný dva. Ale keďže je to môj blog a nič ma nesuri je to na mne. Ako vravíš v taký čas čítam iné články či robím niečo iné. Čitatelia by veľmi dobre poznali že som sa do článku šikula a nič by som tým nevyhrala. Viem že stačí len vydržať, múza sa zas vráti a nakopne má plnou silou. Nič sa nedá robiť poriadne bez chuti a inšpirácie 😀

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zrovna takovou jednu krizi prožívám, AP nechápe mé slova, nerozumí co chci říct, po 12ti letech to zamrzí...:-(

    OdpovedaťOdstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)