Veci, ktoré ma najviac inšpirujú

Zdroj: pexels.com
Rozhodla som sa opäť vám priniesť nejaké tipy pre písanie. Tentokrát to budú veci, ktoré ma inšpirujú v písaní a zároveň to bude slúžiť ako súbor tipov na to, kde možno hľadať inšpiráciu, takže verím, že vám to môže pomôcť. Možno sa na niektorých veciach spolu zhodneme, možno máte vy iné veci, ktoré vás inšpirujú, alebo vás namotivujú práve tieto moje veci. 

Je všeobecne známe, že inšpiráciu môžete získať kdekoľvek. Ja som však spísala päť najvýraznejších vecí, ktoré mi pomáhajú popostrčiť Múzu aby mi priniesla dobré nápady. Sú to u mňa osvedčené metódy, takže sa poďme na to pozrieť. 

Knihy

Myslím, že toto je úplná klasika pre každého spisovateľa, či už amatérskeho alebo profesionálneho. Je to pre nás všetkých veľkým zdrojom inšpirácie. A takisto si myslím, že každý autor by mal čítať aspoň trochu knihy, pretože nielenže to cibrí jeho fantáziu, ale aj pomáha formovať jeho štýl a takisto zväčšuje slovnú zásobu, ktorá je pre každého spisovateľa veľmi, veľmi dôležitá. Aj mne sa niekedy stáva, že často opakujem slová a prostredníctvom kníh toto môžeme eliminovať, pretože môžeme získať rozhľad v synonymách a podobne. 

Realita

Aj život a realita celkovo môže pomáhať získať nápady. Keďže píšem Odtiene dúhy, čo je kniha založená čisto na realite, tak pre mňa je realita k písaniu celkom dosť dôležitá. Áno, radšej žijem v rôznych fantasy svetoch, ale keby niet reality, nevznikali by moje básne také, aké sú a zároveň by som ťažko mohla spísať niečo také ako sú práve Odtiene dúhy. Zároveň z reality môžete získať podnety na písanie aj vďaka ostatným ľuďom. Stačí len sedieť v autobuse a pozorovať ľudí, vymýšľať si o nich príbehy, alebo sa započúvať do ich rozhovorov. 

Príroda

Nielenže príroda slúži ako upokojenie duše človeka, ale zároveň dokáže veľmi motivovať a inšpirovať. Stačí sa vybrať na dlhú prechádzku do prírody, do lesa a uvoľniť sa. Pohľadom si všímajte okolie a nechajte sa ním uchlácholiť. A Múza zapracuje a podstrčí vám kopec nápadov a už je na vás, ktorý spracujete. Sadnite si na lavičku a kochajte sa nejakým pekným výhľadom. Na jeseň sa môžete brodiť lístím, v lete sa kochať zelenou trávou, na jar obdivovať pučiace stromy. Toľko inšpirácie v prírode!

Slová

Toto v podstate súvisí s knihami, ale trošku inak. Osobne ma veľmi dokáže inšpirovať jedno slovo. Napríklad si na internete čítam článok, ktorý nesúvisí s písaním a nemusí to byť ani nijaké dielo, ale skrátka ak nájdem nejaké slovo, tak ma dokáže veľmi, veľmi inšpirovať k tomu, aby som niečo napísala. Napríklad to môže byť slovo "neznáma" a mne sa v hlave vyrojí kopec nápadov, ako to slovo využiť a napadne mi hneď kopec zaujímavých nápadov na básne, alebo na príbehy, ktoré majú v sebe niečo zo slova "neznáma." Alebo sa mi to stáva aj pri obyčajnom, každodennom rozhovore. Ja alebo ten druhý povie nejaké slovo a ja okamžite vypínam realitu a uvažujem nad tým slovom. 

Noc

Noc je pre mňa veľmi, veľmi inšpiratívna. Stáva sa mi to dosť často, keď nemôžem zaspať, tak vezmem pero a papier a píšem prúd svojich myšlienok a väčšinou z toho vznikne niečo zaujímavé. Milujem, keď je badateľný mesiac a rada ho pozorujem. Kúpem sa v jeho svite a nechávam rozvíjať svoje myšlienky. Väčšinou mi to pomáha písať básne, takže je to pre mňa veľmi prínosné a milujem písanie v noci. Väčšinou sa mi najviac darí po polnoci. 

To sú všetky veci, ktoré ma najviac inšpirujú. A čo inšpiruje vás?

Komentáre

  1. Veľmi pekne zhrnuté. Za mňa asi najviac platí tá realita, knihy a príroda :) Ale najviac realita. Tam sa vždy niečo deje a vždy je kde sa inšpirovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihy a realita u mňa na sto percent a ešte hudba :-) :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj u mňa niekedy hudba. Zvlášť texty piesní.

      Odstrániť
  3. Inspirace se dá opravdu nabrat kdekoliv. :) Pro mě to bude určitě taky příroda, slova, celé věty nebo jeden jediný verš mě může přivést k různým výplodům. V noci taky tvořím moc ráda, třeba se jenom chvilku procházet nočním klidem a přichází ke proudy myšlenek. Nebo hudba, ta bývá mnohdy taky přínosná. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, niekedy aj celé vety či verše. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!