pondelok, 16. januára 2017

Čítačka mojej knihy, projekt, písanie a lepšie dni

on  with 2 comments 
In ,  
Môj rok sa nezačal veľmi pozitívne. Bolo to tým, že som bola v depresii, ktorá sa striedala s občasnou, extrémnou hyperaktivitou. Vlastne ono sa to strieda stále, ale teraz som na tom viac-menej lepšie než pred týždňom či dvomi. Už som sa naučila vážiť si všetky pozitívne zmeny nálady. Aj teraz som neskutočne rada, že som na tom lepšie. Opäť sa môžem usmiať. Aj keď viem, že v mojom vnútri sa tichý hlások diabolsky smeje  týmto slovám. Ale nechcem vás nudiť rečami o mojom psychickom stave. Stačí, keď budete vedieť, že som sa konečne trochu zlepšila. 

Aspoň som sa opäť začala radovať z vecí, ktoré sa okolo mňa dejú. Tá najsuper vec je, že ôsmeho februára budem mať čítanie v skalickej knižnici. A som z toho "uááááá!" 😂. Neskutočne sa na to teším. Áno, aj sa trochu bojím, ale verím, že to bude dobré a pozitívne pre mňa. Samozrejme, že budem mať stres, že sa mi budú triasť kolená, ale vidím to ako dobrý spôsob propagovania a prezentovania knihy, takže, prečo by som do toho nešla? 😊 Mimochodom, pokiaľ budete mať cestu do Skalice, čo je na západnom Slovensku, zastavte sa teda 8: 2. o 16:30 v skalickej knižnici. Projekt Podporujme slovenských autorov podporuje tiež moje čítanie. 

Keď už som u toho projektu, krásne sa nám rozrastá, autori pribúdajú a už plánujem ďalšie rozhovory a recenzie. Už sa dokážem konečne tešiť aj z toho. Pretože je projekt obľúbený a skutočne sa ukazuje na svetlo, že jeho založenie malo zmysel a nebude to prepadák. Presvedčila som sa, že robím niečo, čo je dobré nie len pre mňa, ale aj pre ostatných čitateľov i autorov. Teší ma pomáhať im. Podpora je dôležitá a preto ten projekt vznikol. Chystajú sa teda ďalšie dve spolupráce, recenzia a budem plánovať nový rozhovor. Vrámci projektu čítam knihu od slovenského autora Tomáša Beníka, takže som si trochu rozšírila obzory. 

Okrem toho samozrejme píšem. Včera som bola asi do pol jedenástej hore a písala som. Možno u niekoho normálna hodina, u mňa už čas, kedy spím. Teda aspoň väčšinou. O Odtieňoch dúhy som vám už písala v literárnom denníku, takže už viete "o co go". Pomaličky sa blížim k dokončeniu druhej kapitoly. Urobila som aj také veľké časti, podobné ako boli v mojej zbierke básní. Aby to oddeľovalo nejaké tie obdobia a aby to nebolo všetko v kope ako seno. Veľmi sa teším z toho, že mi to zatiaľ ide tak dobre. Venujem sa tomu skutočne každý deň (možno okrem víkendov, no aj vtedy sa snažím). Niekto by to bral ako flákanie sa za počítačom (to isté projekt a iné veci), ale ja to považujem ako svoju prácu, ktorá ma veľmi baví a napĺňa. Nakoniec mám pocit, že to je len dobre, že som nešla na vysokú. Teraz som spokojná s tým, ako som. Môj protiklad tvrdí, že život nenávidí, ale kým tu je to pozitívne ja, som spokojná. 

Vo štvrtok po tom, ako vyjdem z čakárne psychiatričky sa chystám do knižnice, čo je taká odmena za to, že som to pretrpela. A hoci som si povedala, že si požičiam tak jednu-dve knihy, poznám sa až príliš dobre na to, aby som vedela, že odídem s ďalšími štyrmi či piatimi. Knihomoľstvo, čo vám poviem. Normálna klasika. 

To bolo také zhrnutie môjho života v týchto dňoch. Rok sa nezačal práve najlepšie, ale verím, že už to bude lepšie a depresia sa vráti až o veeľmi dlhú dobu. Nechcem zažiť tie zlé večery fakt veľmi dlho. Dúfam, že to vydrží.

Ako sa darí vám?
Share:

2 komentáre:

  1. Verím, že čítačka bude super, uži si to! :-) Inak by ma zaujímalo trošku fungovanie projektu - budú tam iba recenzie na autorov od vydavateľstiev, s ktorými projekt spolupracuje? Resp. kontaktuješ nejako autorov a oni súhlasia či ty si sama vyberieš, vytvoríš nejaký profil a tak...? To ja len zo zvedavosti, poznám pár kníh od slovenských autorov (Seduktor, Veža elfov, Pohrobok,...) a či sa môžem tešiť aj napríklad na recenzie na ne? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujrn. :) V projekte to funguje tak, že nechávam autorov či budú súhlasiť so spoluprácou. Niektorým som sa ozvala sama ale aj od autorov dostávam odozvu. :)

      Odstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)