piatok, 30. decembra 2016

Top 10 kníh tohto roku + zhrnutie

on  with 2 comments 
In ,  
Rok 2016 sa pomaly blíži ku koncu a preto som si neodpustila malé zhrnutie týkajúce sa kníh. Knižne je tento rok ešte lepší ako minulý. Včera som to počítala a za celý rok mi pribudlo úžasných 39 kníh. Chápem, že pre takých veľkých knihomoľov je to pomerne malé množstvo, ale ja, ako človek, ktorý si knihy kupuje najmä v zľavách a knihu za plnú cenu si môže dovoliť maximálne tri krát do roka, to vnímam ako veľmi veľa kníh a neskutočne sa zo všetkých teším, i keď ešte niektoré nemám prečítané. Ale za veľký úspech považujem to, že sa mi za tento rok podarilo prečítať 55 kníh. :) A na nasledujúci rok som si dala výzvu 80 kníh. 

Mám ich neprečítaných hneď niekoľko a vždy si poviem, že pôjdem do knižnice vrátiť požičané knihy a potom si nebudem nič požičiavať, lebo toho mám dosť doma. A myslíte, že sa to dá? :D Vždy ten pocit, keď vojdete do knižnice a zacítite tú krásnu vôňu kníh. A ten pocit, keď idete pozrieť, či nepribudlo niečo od vášho obľúbeného autora a nájdete asi štyri ďalšie knihy. :D Následne sa nemôžete ani odvliecť domov, pretože sa vám igelitka zabára do prstov a keď po tom dlhom boji prídete, vaše prsty sú červené ako jahody. Som azda sama, kto to takto má?

Ale poďme k tým knihám, ktoré boli za tento rok najlepšie. Musím skutočne priznať, že vybrať len desať kníh bola pre mňa taká malá výzva, pretože som prečítala veľa dosť dobrých kníh, ktoré by si zaslúžili miesto v tomto zozname, no bohužiaľ, ak mám vybrať desať, tak ich musí byť desať. Teda, nik mi neurčil, že to tak má byť, ale ja som sa tak rozhodla. Možno som skutočne z toho chcela mať takú koncoročnú výzvu.

Poďme sa vrhnúť na top desiatku!

10. Benjamin Alire Sáenz: Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru - Túto knihu som tu spomínala asi dvakrát. Raz v článku o YA a druhý raz v súvislosti s jej obálkou. Ari a Dante si získali miesto v mojom srdci a preto som ich do tejto desiatky musela zaradiť. Veľmi sa mi páčila, no bolo tu niekoľko ďalších kníh, ktoré sa ma dotkli o čosi viac, ako práve táto.

9. Diane Setterfieldová: Bellman & Black - príbeh nádherný nie len dejom, ale aj štýlom, ktorým ho autorka písala. Navyše má takisto nádhernú obálku. Je to krásna mysteriózna kniha, ktorá si zaslúži svoje miesto v top desiatke kníh. Čítala som ju nedávno, ale s istotou viem, že ju budem čítať ešte raz a potom znovu. Veľmi pekné opisy, ktoré by mohli niekomu možno vadiť, no nádherne dotvárali príbeh. 

8. Sebastian Niedlich: Smrť a iné okamihy môjho života - túto knihu som dostala na recenziu a hoci som od nej nič neočakávala, veľmi príjemne ma prekvapila. Bol to krásne podaný príbeh s humorom, s trochou sarkazmu. Zároveň sa mi páčil nápad tejto knihy, pretože je to niečo originálne, čo som azda ešte nikdy nečítala. 

7. Ursula Poznanski: Erebos - Myslím, že veľa z vás bude túto knihu poznať. Je to veľmi obľúbená kniha, ktorú sa mi raz podarilo zachytiť v Levných knihách v Brne. Príbeh vás okamžite vtiahne do deja a nedokážete sa odtrhnúť, lebo prsty sa vám prilepia ku knihe, oči rýchlo čítajú text, užívate si každý okamih deja, pretože je to stále niečím napínavé. Skrátka super kniha, ktorej patrí miesto v tejto desiatke a aj v mojej knižnici. 

6. Richelle Mead: Neslyšno - autorka sa predviedla v niečom, čo je samostatná kniha a myslím si, že sa jej to celkom podarilo. Hoci recenzie na túto knihu neboli až tak pozitívne, ja si osobne myslím, že kniha je dosť dobrá na to, aby si ju mohol každý milovník Richelle Mead a aj YA fantasy (v tomto prípade originálnu YA fantasy) mohol prečítať. Je to originálny nápad, pretože kniha sa odohráva v Číne a je spojená s čínskymi mýtickými tvormi. 

5. Suzanne Collinsová: Hry o život 2 - ak ste sledovali aj môj starý blog, možno viete, že prvý diel tejto trilógie u mňa mierne prepadol a naopak druhý to celkom napravil a zlepšil. Preto tento diel patrí do tejto desiatky. Bol akčný, napínavý, emotívny a dokonalý. Presne toto som potrebovala od tohto a to som aj dostala. Týmto dielom si u mňa Hry o život napravili svoju reputáciu. 

4. Jennifer Nivenová: Všetky skvelé miesta - nie je to dávno, čo som túto knihu prečítala. Veľmi hlboko ma zasiahla a dokázala som sa stotožniť s hlavnými postavami. Zdalo sa mi, akoby autorka poznala moje myšlienky. Bola to veľmi silná a emotívna kniha, ktorú som prečítala za jeden večer.

3. Maggie Stiefvaterová: Triaška - od tejto knihy som očakávala klasickú preromantizovanú young adult fantasy, ktorá bude veľmi podobná Twilightu. Našťastie to tak nebolo a prekvapil ma krásne napísaný príbeh s príjemnou porciou romantiky, veľkou porciou napätia a najväčšou porciou poetickosti. A chcem ďalšie diely. :D

2. Courtney Coleová: Nocte - z tejto knihy som bola a som unesená. Mala svoje negatíva, no tie natoľko prekrylo to, ako bola kniha skvelo napísaná, že som to bola schopná celkom vypustiť a vychváliť túto knihu. Hoci autorka píše, že je drsná, tak zas až tak drsná nie je, ale depresívna áno. A to ja veru môžem. 

1. Alice Osemanová: Solitaire - najlepšia kniha tohto roka. Ešte viac silná ako Všetky skvelé miesta, zároveň tam autorka vniesla reálne problémy ľudí a zároveň niečo nadprirodzené, čo sa ani reálne nezdá. Vytvorila tak úžasnú hlavnú postavu, že som sa s ňou okamžite stotožnila a zistila, že som ako ona. Túto knihu som čítala z knižnice, ale už som si ju objednala, nech je tento skvost u mňa. :)

Takže, myslím, že celkom pekná desiatka kníh. Ak ste ešte nejaké nečítali, tak to choďte rýchlo napraviť a objednajte si ich, nech sa so mnou môžete podeliť o názor.
Zaujíma ma váš zoznam najlepších kníh z tohto roka. 
A čítali ste nejaké z môjho zoznamu?
Koľko kníh ste tento rok prečítali? :)
Share:

2 komentáre:

  1. Z tvého seznamu jsem četla jen Nocte a mně se moc nelíbilo. No každý máme jiný vkus :)
    Chtěla bych si přečíst 10,9,7
    Já bych mezi nejlepší knihy, které jsem přečetla zařadila Dám ti slunce, Syn, Triptych, Píseň krve, Analfabetka, která uměla počítat, Kázání ohně - Tohle byly pro mě opravdu Top knihy ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bellman & Black som síce čítala už dávnejšie, ale súhlasím, je to výborná kniha a tiež sa mi veľmi páčila. Aj HG sa mi páčilo a Erebos tiež radím pri svojich prečítaných knihách veľmi vysoko, výborný príbeh, ktorý ma bavil od začiatku do konca :D

    OdpovedaťOdstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)