Finišujem s vydaním zbierky básní "Slovo je nádych"

Pokiaľ ma sledujete už zo starého blogu viete, že vydávam zbierku básní s názvom Slovo je nádych. Veľmi som vám o tom nehovorila, pretože som netušila, čo vlastne napísať môžem a čo nie. :D Prvý krát som sa o zbierke zmienila koncom augusta tohto roku, kedy som vám to len naznačila, no veľmi som to nerozmazávala, pretože sa (tuším) pracovalo len na ilustráciách a tak. A dnes som sa rozhodla - keďže s vydaním už finišujeme -, že vám porozprávam niečo o zbierke, o mojich pocitoch a samozrejme nevynechám i pár informácií, ktoré budú hádam čoskoro konkrétnejšie. Občas som našla správu či komentár s tým, aby som informovala na blogu - takže sa nemusíte báť, vždy sa pokúsim priniesť vám informácie o novinkách za horúca. Aby ste sa k ním dostali ešte rýchlejšie, sledujte ma na Facebooku - respektíve sledujte moju autorskú stránku - Dominika Elizabeth Hladíková.

Čo som už spomínala viackrát je názov, ktorý je teda Slovo je nádych. Prečo práve takýto názov? Toto slovné spojenie som si tak nejako osvojila po básni Písací stroj a Echo. Páčilo sa mi to. Zamýšľala som sa nad tým a skutočne som zistila, že tým, že niečo napíšem, sa môžem nadýchnuť v okamihu, kedy sa mi dych zasekáva niekde v hrdle. Viete ako to myslím. Bolo to pre mňa veľmi dôležité, takže som "odignorovala" jeden návrh na názov. :D Ale skrátka som cítila, že toto je ten správny názov, toto tú zbierku vystihuje. 

Aké básne zbierka obsahuje? Rôzne. Ale čo vám musím napísať je, že to bude tenučká knižôčka, ktorú si môžete dať do tašky a vyraziť kamkoľvek. A iste sa pýtate: Elizabeth, keď sú básne tvoj život, prečo ich nebude viac, prečo to nebude hrubšia kniha? Moja básnická tvorba sa akosi rozdelila na dve obdobia. Na obdobie "pred zlomom" a obdobie "po zlome". Väčšina básní zo zbierky je z toho druhého obdobia, pretože z toho prvého ich je pomenej takých, s ktorými by som bola spokojná. Ale zbierka obsahuje tuším 26 básní. Áno, mohlo by ich byť viac, ale cítim, že toto je správny počet, aby som povedala to, čo chcem. Básne sú rozdelené do troch častí, ale ich názvy ani témy vám spoilovať nebudem. :D A mimochodom, zbierka vyjde v malom náklade.

Okrem básní táto knižôčka bude obsahovať prekrásne ilustrácie, ktoré sú od skvelej ilustrátorky Evy Kunzovej - rovnako od nej je aj úžasná obálka. Jej ilustrácie sú jednoduché a decentne jemné, no zároveň sa perfektne hodia k poézii a sú plné pocitov, rovnako ako básne. Ja osobne sa neskutočne teším na okamih, keď si ich budem môcť pozrieť naživo v knihe. 

Neviem, či som odhadla šírku, lebo som to len
screenovala z mobilu,
aby ste sa mohli pozrieť na obálku. 

A samozrejme - ak sa pýtate kde vlastne zbierku vydávam - je to začínajúce vydavateľstvo Denisy Kancírovej Art Floyd. Som neskutočne šťastná, že som dostala túto úžasnú príležitosť práve v tomto vydavateľstve, pretože som si istá, že by som s touto zbierkou dlho zháňala vydavateľa a vlastný náklad by bohužiaľ u mňa nebol dobrým riešením, takže som fakt rada. V Art Floyd už vyšla kniha Nepriatelia Urdisu od Viktórie Drgoncovej. Túto knihu som si už kúpila, čaká na prečítanie. Okrem toho zopár informácií o mne sa môžete dočítať na stránkach vydavateľstva - TU je odkaz na môj profil. 

Nuž, so zbierkou skutočne finišujeme, všetko je to hotové, už sa to bude čoskoro posielať do tlače a hádam aj čoskoro spustíme predaj - bude to ešte teraz v decembri. Samozrejme vám o tom napíšem. Kniha bude dostupná priamo na stránkach vydavateľstva, ale určite aj na Martinus.sk, pokiaľ si budete chcieť objednať aj iné knihy. Hneď ako budem vedieť termín spustenia predaja vám to sem hodím do menu. A samozrejme keď kniha dorazí mne, tak sem napíšem článok s takou "rozbaľovačkou". Okrem toho - gadget v menu vytvorím už teraz, aby ste mohli prejsť na Facebookovú stránku mňa či vydavateľstva, neskôr tam bude dátum spustenia predaja a odkazy na kúpu. 

Hádam to teda bude čoskoro, veľmi sa na to teším. Azda by mohla vyjsť besiedka v knižnici, ktorú mám neďaleko (v Skalici), takže sa to hádam po vydaní podarí. Bolo by to fajn, i keď viem, že budem poriadne vystresovaná, cítim v tom dobrú príležitosť propagovať svoju knihu. 

Ach, ani si neviete predstaviť, ako sa teším. Teraz, keď je to už hotové a čaká to len na vytlačenie tomu stále neviem uveriť, že sa to podarilo. Že sa to mne podarilo. Všetko to sprevádzajú silné emócie. Každé ráno sa prebudím do normálneho dňa, zachmúrená a potom si uvedomím, čo sa vlastne deje a okamžite sa mi zlepší nálada. Keď ju budem držať v rukách, tak asi odpadnem. A bude ma musieť neustále niekto štípať, pretože si budem myslieť, že snívam.

Veľmi veľa to pre mňa znamená, pretože si plním svoj sen. Robím to, čo ma baví a dúfam, že sa bude zbierka páčiť i vám. Teším sa, keď vám ju budem môcť ponúknuť. 

Takže, článok je v tejto chvíli asi neskutočne dlhý, no na záver: idem vytvoriť ten gadget, kde budú informácie hneď za horúca a aj kontakty, takže sledujte blog a Facebook, prípadne twitter a ni vám neunikne. :)

Komentáre

  1. Aj ja sa teším s tebou a želám si, aby tu už tvoja knizka bola. A prajem ti, aby si mala ešte kopec vydaných kníh.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Smekám pomyslný klobouk před tí, kdo napíše knihu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to je perfektné, že ideš vydať svoju vlastnú knižku:) Držím palce, nech má úspech:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čítala som tvoj profil na stránkach vydavateľstva. Je veľmi pekne napísaný. Si to proste celá ty ❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty vieš vždy tak pekne potešiť. :-) <3

      Odstrániť
  5. Gratulujem. Už sa neviem dočkať až tá zbierka bude dostupná :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kniha už je dostupná v predpredaji - viac nájdeš tu v menu. :)

      Odstrániť
  6. Držím palce, nech držíš knihu čoskoro v rukách.

    Prekvapuje ma, že sa niekto rozhodol, založiť si vydavateľstvo so zameraním na slovenskú literatúru, špeciálne na debutujúcich autorov. Buď musí ísť o obrovského milovníka našej literatúry ako je Bagala alebo niekoho, kto nedokáže odhadnúť knižný trh. Verím, že a) je správne a želám vydavateľke aj tebe veľa úspechov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, teším sa na okamih, keď ju budem držať v rukách. :)

      Odstrániť
  7. Je to skutočne výborná správa, musím našetriť peniažky a pekne si ju kúpim! :D :D Obálka je naozaj krásna a ja verím, že obsahovo bude zbierka rovnako výborná či už básne alebo ilustrácie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, dúfam, že sa bude potom páčiť. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!