piatok, 25. novembra 2016

Vytrhnutá z kontextu

on  with 10 comments 
In  
Som ako myšlienka
vytrhnutá z kontextu.
Niekedy nekonečná,
inokedy potrhaná 
ako látka utkaná z pavučín
bolesti.


I moja existencia
je vytrhnutá z kontextu
veršov o živote.

Kam len patrí moja duša
posiata dierami?
Kým som,
ak nie som sebou?

Už doznieva tón klavíra,
ako posledná vykričaná myšlienka
do ticha trhajúcej sa

nádejedôveryšepotu,
šťastiavieryživota,
láskymyšlienokcelistvosti,
dúhybúrkyničotybolesti...

Mlčanlivosti.

Som vytrhnutá z kontextu
a nik už nenájde spojitosť...

A doznievam
ako táto báseň.

------------------------------------------------------

Čo povedať k tejto básni? Bol to náhly príval inšpirácie. Stačilo jedno slovné spojenie a okamžite som začala písať. Opäť - toto je jedna z mála básní, ktoré som nenechala "dozrievať" a zverejnila som ich niekoľko desiatok minút po dokončení a po upravení. Páči sa mi. Cítim, že presne povedala, to, čo mala. To, čo som chcela, aby tam bolo, tam je. A je to z toho cítiť. Pustite si k tomu nejakú peknú inštrumentálnu klavírnu hudbu a možno pocítite to doznievanie, ako vám rezonuje v duši. 
A čo to zhlukové štvorveršie? Hm, uvažovala som nad tým, ako zdôrazniť hluk, neprerušené šepkanie všetkých slov, ktoré majú istý význam. Zároveň je to zhluk kričiacich slov, ktoré sa prekrikujú. 
Nuž, teraz som zvedavá na vaše názory, vaše pocity, na to, čo vo vás báseň vyvolala a aký pocit ste z nej vycítili. Rezonuje vo vás jej doznievanie?
Vo mne áno, lebo som vytrhnutá z kontextu a tí vytrhnutí, ktorí to pochopia, to budú cítiť tiež.
Share:

10 komentárov:

  1. Je to krásna báseň. Čítala som ju stále znova a znova. Naozaj sa ti podarilo vyjadriť to vnútro duše. Chápem ta 😉

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherná a pulzujúca báseň. Skutočne rezonujúca. Podarila sa ti :) Presne toto som potrebovala dnes :) Ďakujem za zážitok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Páne jo,
    klaním se před takovými verši, kladním se před tím, kdo je umí psát...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, ďakujem. Som rada, že sa páčila. :)

      Odstrániť
  4. Úžasné a vypovídající, smekám před tebou...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Môžem akurát povedať, že je to krásne. Melancholické, nežné, ľahké... Teším sa na tvoju zbierku! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) Aj ja sa teším na tvoju zbierku poviedok. :)

      Odstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)