pondelok, 29. mája 2017

Keď už ani spánok neponúka útočisko

on  with 6 comments 
In ,  

Rada by som sa s vami podelila o ďalšiu súčasť mojej existencie. Je to veľmi nepríjemná vec. Niekoľkokrát do týždňa sa normálne nevyspím. Opäť musím povedať, že to neslúži na ľutovanie samej seba, skôr sa nad tým chcem zamyslieť a porozprávať vám o tom, či zistiť či niečo také prežíva aj niekto z vás, mojich čitateľov. 

Čo je teda hlavnou pointou tohto článku? Mávam nočné mory. Niekoľkokrát do týždňa. Trvá to už päť rokov. Hoci je pravda, že na začiatku toho času som ich mávala takmer každú noc, sú to akoby také obdobia podobne ako epizódy mojej depresie. Akurát toto sú epizódy nočných môr. Znamená to to, že sú obdobia, kedy mám nočnú moru trikrát do mesiaca maximálne, a sú obdobia kedy mám zo siedmich nocí nočné mory päťkrát, niekedy ba dokonca viac. 

Ak sa mám zamyslieť, tak to začalo v tedy, keď som sa v niekom neskutočne sklamala. Ten človek mi hnusne vynadal a odtrhol ma od seba za niekoľko sekúnd. Nejdem tu o tom písať, tomu človeku som už odpustila, hoci na to nezabudnem. Neviem, či to tak skutočne je, ale myslím si, že táto vec to celé spustila. Ako vravím, tomu človeku som odpustila a dúfala som, že keď to celé uzavriem, skončia i nočné mory.

Omyl.

Kúpila som si lapač snov, ktorý zo začiatku fakt pomáhal, cítila som sa viac chránená a lapačom odvtedy fakt verím. Ale ten sa už asi nachytal dosť snov a teraz mi už takmer nepomáha. Niekedy sa zdá že aj áno, ale to je zas taká epizóda, kedy mám pokoj. Musím si ten lapač kúpiť znovu. Vidíte beriem aj antipsychotiká a nič to nerobí.

O čom sa mi sníva? Strašne často sú to vlci. Mne sa vlci strašne páčia ako vyzerajú, ale v noci ak sa mi o nich sníva, je to zlo. Potom sa mi sníva veľmi často o sebapoškodzovaní. To je asi najčastejší sen. Proste som sama v izbe a robím si po tele ranu po rane a pozorujem krv. Potom sa v tom sne stane, že ma objaví manina. A ja sa vždy rozplačem a plačem aj v realite. 

Ďalší z najhorších snov je akási nepochopiteľná zlátanina, ktorá nedáva zmysel, ale je to tak reálne a tak živé, že sa z toho neviem celý deň dostať. Buď v tom sne riešim úplne normálne veci ako v každodennom živote a to ma tak ničí, alebo je to absolútna nelogičnosť, ktorá vo mne vyvolá vlnú prívalového plaču. Veľmi často sa mi sníva aj to, že som uzavretá v truhle, normálne pochovaná zaživa pod zemou a neviem sa dostať von a dochádza mi vzduch. Zdá sa mi vtedy, akoby na mne niekto sedel a ja sa nemôžem nadýchnuť. Prebudím sa, prudko sa postavím, a musím zhlboka dýchať. 

A paradoxne najhoršie nočné mory bývajú tie, ktoré sa navonok ako nočné mory vôbec nezdajú. Sú to sny, ktorú ukazujú normálne situácie v prirodzene trochu inom svete a s pár nelogičnosťami, ale normálne situácie, ktoré na mňa veľmi emotívne pôsobia. Z tých sa dostávam dosť ťažko, pretože útočia akoby na psychiku. Sú v podstate veľmi náročné po emocionálnej stránke. To sú najhoršie sny. Vtedy sa zdá aj najkrvavejší sen rozprávkou pre deti. Vážne. 

Naposledy v noci z piatka na sobotu som mala noc plnú nočných môr a celú sobotu som nemohla normálne existovať. Stále som musela myslieť na to, ako v sne odišiel od nás oco. Áno, s ocom sú práve tie sny, ktoré útočia na psychiku. 

Neviem, čo tie sny znamenajú. Ale býva to dosť bolestivé.

Čo vy, mávate nočné mory? Ako často?

Share:

6 komentárov:

  1. To máš hrozné. :( Snad ti pomůže nový lapač. :)
    Já mám naštěstí spíš šílené sny, než nějaké drastické.
    Přeji ti co nejvíce klidných nocí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj. Velmi zajímavý článek! Sama mám velmi živé sny, kterých si z jedné noci pamatuju průměrně 3 - 5. Nejsem si jistá, jestli by se daly nazvat nočními můrami, ale je to tak na hranici. Minimálně jsou hodně nepříjemné.
    Moje sny jsou většinou jako zaseklý film, není v nich žádný příběh. Třeba vidím člověka, který fyzicky ubližuje jinému člověku a ta scéna se opakuje pořád dokola. Nebo ve snech stále umírám jedním a tím samým způsobem. Někdy se mi taky zdají takové ty jakoby běžné věci ze života, které jsou pro mě ovšem tolik bolestivé, že jsem z těchto snů vždycky úplně rozhozená.
    Každopádně, napadlo mě, říkáš, že bereš antipsychotika. Noční můry můžou být někdy i z nich, jako nežádoucí účinek. Pokud jsi je, nebo nějaké jiné podobné léky, začala brát zhruba v době, kdy ti ty noční můry začaly, pak je docela pravděpodobné, že to je z nich. Ale možná to tak vůbec není. :)
    Přeju ti, aby zlých snů jen ubývalo. :)

    Jinak, kdyby ses náhodou chtěla podívat, zde je můj odkaz na můj blog: https://barvauvnitr.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, tie sny o bežných udalostiach života sú najbolestivejšie. Mám to tak tiež. Antipsychotiká som začala brať o niekoľko mesiacov neskôr od vtedy, čo mi začali tieto nočné mory. Tak neviem.

      Odstrániť
  3. Presne rozumiem tomu, čo po nociach prežívaš...
    Ja mávam podobné nočné mory min. 5x do mesiaca, ak nie viac.. a vždy je to ťažký spánok... neviem, z čoho to pramení, ale zrejme v tom bude mať prsty psychika. Nočné mory mi začali asi ešte v adolescentnom veku.. a odvtedy sa to už len stupňovalo.. a keď mi poodchádzali srdcu blízki ľudia, pridali sa k tomu ešte aj záchvaty smútku a plaču po prebudení. Nie je to, veru, nič príjemné, keď ani len spánok neprináša duši úľavu :-(
    Myslíš, že lapač snov naozaj pomáha?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zo začiatku naozaj pomáhal. Po takých dvoch-troch mesiacoch už nie.

      Odstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)