Spisovateľské blogy to majú v dnešnej dobe ťažšie

Už pomerne dlho sa zamýšľam nad tým, že presadiť sa s blogom zameraným na písanie a literárnu tvorbu je pomerne ťažké. Ja si to osobne všímam dosť často práve na svojom blogu, ale aj na iných blogoch, ktoré sledujem, či občas čítam. Zostáva sa zamyslieť nad tým, prečo to tak je. Prečo si ľudia viacej čítajú články o aktuálnej móde než diela či zaujímavé postrehy z písania? I keď môžem priznať, že čo sa týka tých postrehov, sú obľúbenejšie ako tie diela. Ale zase postrehy sú zabrané aj v mojom literárnom denníku a ten teda veľmi obľúbený nie je. 

Dnešný blogový svet je plný rôznych "fashion" blogov a aj "beauty" blogov. O tom niet pochýb a myslím, že všetci, ktorí sa orientujeme v blogovom svete to dobre vieme a všímame si to. Ďalej je tu veľmi populárna skupina knižných blogerov, ktorých veľmi uznávam a teším sa, že sú blogeri, ktorí sa venujú aj knihám, hoci sa dnes hovorí, že veľa ľudí nečíta, bookblogeri sú dôkazom toho, že aspoň niekto áno.

Ale ak niekto na svojom blogu zverejňuje svoju literárnu tvorbu či postrehy z písania, nie je tomu venovaná toľká pozornosť ako tomu ostatnému. A to je možno trochu škoda, nemyslíte? Myslím, že mnohí blogeri si so svojou tvorbou zaslúžia trochu viac pozornosti. Je tu mnoho talentovaných ľudí. 

Poďme sa zamyslieť nad tým, prečo to tak je. 

Možno to ľudí tak nebaví ako ostatné články. To sa dá samozrejme pochopiť, každému sa páči niečo iné a keď ja mám rada také články druhý také články mať rád nemusí. To je proste normálne, chápem to. Lenže príde mi to ako trochu škoda, že ľudia dávajú prednosť článkom, ktoré často nemajú hlavu ani pätu (bez urážky) a literárnu tvorbu tak trochu zatracujú. 

Na druhú stranu dôvodom, prečo tieto články nemajú tak veľa pozornosti je aj to, že niektorí autori svoje články málo propagujú. Myslím, že aj to veľmi zaváži. Ja osobne sa snažím články propagovať čo najviac. Kde sa len dá. Ale niekedy sa aj mne stáva, že vôbec nemám chuť robiť to a tak to mierne povedané odfláknem. 

Fakt je, že propagácia je v blogovom svete veľmi dôležitá. A to nie len v prípade článkov s literárnou tvorbou.

Ľudia by však literárnej tvorbe mohli venovať trochu viac pozornosti, pretože mnohí tvorcovia si to skutočne zaslúžia. A je škoda, že mnohým ľuďom to nestojí za povšimnutie kvôli tomu, že existuje neskutočné množstvo článkov o tom, čo si treba obliecť na jar, alebo o tom akú konzistenciu má najnovšia paleta tieňov na oči. Nič v zlom, ale tieto články sú úplne mimo mňa. 

Ak by tento článok mal mať nejaké posolstvo tak by to bolo rozhodne toto: prečítajte si aspoň raz za čas niečo čo súvisí s literatúrou. Dajte šancu šikovným autorom a spisovateľom. Možno vás nejaké dielo presvedčí, že všetko čo je literárne nie je len nudné, ale aj zaujímavé a záživné. Verte mi.

Ako sa na túto tému pozeráte vy?

Komentáre

  1. Ja si myslím, že máš v tomto pravdu. Len to je možno aj touto uponáhľanou dobou. Škoda :-/ ale myslím, že literatúra nie je zatratena. Však ty si príkladom, že literárna tvorba stále žije ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) Ale áno, súhlasím. Je to aj tou uponáhľanou dobou.

      Odstrániť
  2. Pro pána krále, děkuji za tenhle článek! :3 Bylo by strašně hezké, kdyby se spisovatelským blogům a vlastní tvorbě věnovala taková pozornost jako třeba blogům o módě. Třeba nedávno jsem se chtěla přidat ke stránce, která propagovala stránky, ale našla jsem zde jen kategorie o módě, jídle a životním stylu.
    Co se týče reklamy, snažím se, snažím. Jakmile vydám článek, ihned ho propaguji ve Facebookových skupinách. Uznávám, že na Twitter zapomínám, to je fakt. Ale dokonce jsem se začala soustředit i na SEO a zatím nula od nuly pošel... TwT
    Tak hrozně bych si přála čtenáře, kteří budou třeba i ochotní konverzovat o dění v knížce...
    Dík za článek a za šanci si poplakat. Doufám, že to někoho přesvědčí. :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. Aj ja dúfam, že niekoho tento článok oslovi a presvedčí. 😊

      Odstrániť
  3. I podľa mňa je veľká škoda, že práve blogy zamerané na písanie nemajú toľký úspech. Pre mňa osobne by bolo utrpením čítať nejaké články o móde alebo o čomsi inom. Neviem, radšej strávim čas čítaním niečoho, čo je zmysluplné a vnútorne ma to obohatí. Ale každý asi podľa toho svojho vkusu... :/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To s tebou docela souhlasím. Můj blog je zaměřený tak střídavě na literární tvorbu a postřehy ze života, ale nečte to skoro nikdo. Občas je mi to líto, ale nepřestává mě bavit vést si blog jen kvůli tomuhle. Pravda je, že se to většinou stydím propagovat, protože mi připadá, že se se svou tvorbou příliš cpu. A bohužel existuje plno lidí, kteří napíšou jen "To je hnusný," aniž by to vysvětlili, a to mě dost demotivuje - jak od psaní, tak od propagace svého blogu.
    Holt to chce mít silnej žaludek, občas, na kritiky.
    Takže tady jsem si postěžovala.
    Možná jsou literární blogy opomíjené i proto, že na světě je trochu víc lidí, kteří se zabývají módou a makeupem a tak, než těch, které zajímají třeba básničky. Beru to podle lidí kolem sebe - některé si fakt neumím představit, že by si po cestě v autobuse četli básničky. Někoho to prostě nezajímá. O tom, zda lze člověka v tomto ohledu "převychovat", by se taky dalo polemizovat. Podle mě moc ne.
    Koneckonců, neznám moc blogů s literární tvorbou, které by měly opravdu velkou a stabilní základnu čtenářů. Třeba jsme jen prokletý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nekonštruktívna kritika je des. Človek sa z nej nič nedozvie, nemotivuje to a navyše to pokazí náladu.
      Okrem toho máš pravdu, že veľa ľudí sa skôr zameriava na mejkap než na poéziu či knihy celkovo. A to je smutné.

      Odstrániť
    2. Za nekonstruktivní kritiku bych kopala do hýždí. Vždyť takovou umí podat každej blb a nemá žádnou hodnotu.
      Co se týče blogů o módě a make-upu, ono to umění je a slečny to prostě baví, no... Jen je škoda, že se to nějak dostalo nad duševní hodnoty, které je schopna přinést literatura.
      Jinak mám právě otevřený tvůj blog, mrknu na něj. :3

      Odstrániť
  5. Mas bohuzel pravdu. Vidim hlavne dva duvody, proc to tak je. Lidi jsou obecne liny cist neco delsiho a hlubsiho. A jejich zajmy proto nepresahujou ty sminky na xicht, co noveho u Gotta a podobne. A druha vec je, ze blogosfera je timhle strasne zaplavena. Co blogerka, to fashion, makeup artist a ja nevim co jeste. Ti ostatni pak proste nejsou skoro videt. No zkusme byt optimisti. Dnes ci zitra planuju zverejnit svou hororovou prvotinu, tak snad si ji aspon nekdo precte. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja, ja, je to otrava. Je děs, jak lidi zlenivěli... Na hororovou prvotinu se těším. :3 Nah, musím se konečně pustit do tý detektivky. :3

      Odstrániť
    2. Pravda, ľudia sú leniví. Nie že by som ja niekedy nebola, ale rada si vždy prečítam čokoľvek literárne. Hororová prvotina? No teda, to aj mňa zaujíma! :D

      Odstrániť
  6. Já aktuálně hledám něco jako "vážně kvalitní blogy" a nenacházím. Osobně jsem zaměřená především na ty knižní, ale ani tam to není slavné - většina je o tom jednom o tom samém a rozhodně nemám náladu sledovat ty marketingové kampaně na Young Adult knihy v přímém přenosu. :D Většina jiných typů je populární především proto, že autorům nejde příliš o obsah, dokáží vyprodukovat šílené množství článků a na jiných blozích aktivně komentují (i když ne vždy příliš smysluplně). Navíc články jsou kratší, což přečte každý hned, nebo tam je šílené množství fotografií. (Nebo jen fotky! Takové rozbalovačky...). U těch literárních je to těžší, navíc ne každý autor se přeci jen každému trefí do vkusu...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja s tebou až tak veľmi nesúhlasím. Mám totiž už šesť rokov knižný aj spisovateľský blog (ak to tak môžem nazvať) a mám dojem, že recenzie na knihy číta niekedy menej ľudí ako články, ktoré píšem o písaní a o tom, ako som v písaní pokročila. Hlavne pokiaľ ide o články spred dvoch rokov, ktoré som venovala písaniu, tak tam mám trikrát viac komentárov ako pri niektorých recenziách. Takže ja osobne si nemyslím, že by to čitateľov nezaujímalo. A práveže autorov sa tiež nájde dosť veľa takých, ktorých takáto tematika zaujme a radi sa o tom rozprávajú.
    Ja si myslím, že problém je skôr v tom, že ak niekto píše o písaní, ale nenavštevuje iné knižné či spisovateľské blogy, tak tí blogeri sa o nich nemajú ako dozvedieť a tým pádom k nim ani na blog neprídu. Je to vlastne dosť jednoduché: pokiaľ sa zaujíma bloger o ostatných, blogeri sa budú zaujímať aj o neho. Pokiaľ iné blogy nenavštevuje a nikto nevie, že existuje, tak k nemu ani nikto na blog nepríde.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Veru, máš pravdu, možno je to tým, že pre ľudí je jednoduchšie nezamýšľať sa a len preletieť nejaký článok napríklad s outfitom ako sa zamýšľať nad nejakými hlbšími myšlienkami :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!

6 vecí, ktoré ma na blogoch dokážu odradiť

Môj hendikep: ako sa ja pozerám na svet?