Psychologické knihy, ktoré vás okamžite pohltia

Dlho tu neboli moje knižné tipy. A tak vám teraz prinášam tipy na tri "psycho" knihy, ktoré vás vôbec, ale vôbec nenechajú chladnými a nedajú vám ani priestor sa nadýchnuť. Fakt je, že psychologických kníh, ktoré boli tak dobré ako tieto tri som až tak veľa neprečítala, ale zároveň sa tieto tri knihy vyjímali spomedzi tých ostatných. Mám tu jeden thriller, severský krimi román a psychologický román. Hádam vás trochu navnadím a prečítate si niektorú z týchto kníh, ktoré vám môžem vrelo odporúčať. 

Prvá kniha je od mojej obľúbenej autorky Gillian Flynnovej: Ostré predmety. Čítala som túto knihu pôvodne v slovenčine, avšak teraz som ju nikde nevedela nájsť a tak som siahla po českom preklade. Táto kniha sama o sebe patrí medzi moje najobľúbenejšie knihy. Je to príbeh novinárky Camille Preakerovej, ktorá je poverená jej šéfom, aby sa vrátila do svojho rodného mesta Wind Gap, kde sa udiala nechutná vražda malého dievčaťa. Zároveň je tam ďalšie dievča nezvestné. Camille s nevôľou musí odísť a dúfa, že to bude len o tom, že napíše článok a vráti sa späť do Chicaga, kde pracuje. Čím sa však jej pobyt v rodnom meste v blízkosti matky, ktorú nemá rada, predlžuje, tým viac zisťuje, že tu nejde len o dve, pre ňu neznáme, dievčatá, ale ide tu o spoznanie desivého, rodinného tajomstva a rodinnej minulosti. No nie je ten príbeh zaujímavý? Gillian Flynnová má skvelý štýl a vďaka nemu vás kniha okamžite pohltí a nepustí. 

Keď som potom uvažovala nad tým, ktorú knihu sem zaradím, napadla mi taká trochu jednoduchšia záležitosť. Tou je Návrat z temnoty od Liz Coleyovej. Túto knihu som označila ako takú jednoduchšiu a menej zložitú záležitosť, pretože to nie je tak, ako Ostré predmety, či tá tretia kniha, ale aj tak je to veľmi dobré, psychologické a nepredvídateľné. Je to príbeh o Angie, ktorá odíde na tábor. Nevráti sa však domov a je preč celé tri roky. Všetci po nej pátrajú, ale nemôžu ju nikde nájsť. Po troch rokoch sa Angela objaví, ale je tu háčik. Vôbec si neuvedomuje, že má už šestnásť a nie trinásť, ako v období, kedy zmizla. Celé to obdobie troch rokov si vôbec nepamätá. A tak prichádza obdobie, kedy musí sama zistiť, čo sa stalo a dať svoju dušu do poriadku. Je to veľmi drsný príbeh, avšak poukazuje na to, aká krehká je ľudská myseľ. A čo všetko dokáže urobiť nejaký traumatizujúci zážitok. Kniha je tiež výborne napísaná. Pri niektorých pasážach musíte prestať čítať, aby ste sa mohli nadýchnuť a po chvíli pokračovať, pretože príbeh je miestami drsný. Ale skvelý a psychologický. 

Poslednú knihu nemám vo svojej knižnici, pretože som ju mala požičanú, no zanechala vo mne veľmi silné pocity a je isté, že si ju niekedy musím doplniť. Je to prvý diel trilógie. A tou knihou je Havranie dievča od dvojice autorov, ktorí píšu pod pseudonymom Erik Axl Sund. Toto je severský krimi román. Je to rozprávanie Jeanette Kihlbergovej, ktorú s jej vyšetrovacím tímom privolajú k štokholmskej stanici metra, kde sa našlo telo mladého chlapca. Mumifikované a zohavené. A chlapec je v podstate cudzinec bez minulosti. Prípad je to veľmi komplikovaný a Jeanette mu musí prísť na koreň. Ale komplikuje sa jej aj jej osobný život. Zároveň príbeh rozpráva psychoterapeutka Sofia Zetterlundová, ktorá má dvoch klientov. Samuela Baia, ktorý bol detský vojak zo Sierry Leone a Victoriu Bergmanovú - ženu v strednom veku, ktorú v detstve týrali. Obaja majú rovnakú závažnú poruchu osobnosti. Obe ženy - Jeanette a Sofia sa časom zblížia a zlo sa opäť približuje. Toto je skutočne strhujúci, drsný krimi román. Ja osobne dúfam, že si čoskoro prečítam ďalšie dva diely z tejto trilógie (celá trilógia sa volá Slabosť Victorie Bergmanovej). 

Tak čo, zaujal vás môj výber psychologických kníh? Poznáte niektorú, alebo ste čítali? Dajte vedieť do komentárov. :)

Komentáre

  1. Čítala som Návrat z temnoty a kniha sa mi páčila... Autorka mala dobrý štýl a príbeh bol takisto zaujímavý. Mám rada psychologické knihy, takže dík za ďalšie tipy :)

    www.flungoutofspace.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Češtla jsem Ostré předměty i Vraní dívku. Návrat z temnote ne, ale zní opravdu zajímavě. Na blogu mám na Ostré předměty, i na ostatní knihy Flynnové, recenzi.
    O všem? Ovšem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Od Flynnovej sa mi páčila aj Gone Girl teda Zmizelá. :)

      Odstrániť
  3. Nečítala som zatiaľ ani jednu z týchto kníh, sú tak trochu mimo môj žáner. Každopádne všetky vyzerajú pomerne pútavo, možno sa k niektorej z nich časom dostanem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvělý článek :) Psychologické knihy mám také ráda, hlavně když jsou propracované :) Hodně mě zaujala třeba Zmizelá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Zmizelá je skutočne skvelá kniha. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!

6 vecí, ktoré ma na blogoch dokážu odradiť

Môj hendikep: ako sa ja pozerám na svet?