nedeľa, 29. januára 2017

Môj pohľad na Blog.cz po presune

on  with 12 comments 
In ,  
Zdroj: pexels.com
Už od chvíle, kedy som sa presvedčila o tom, že na tomto blogu zostanem natrvalo, som plánovala spísať článok o mojom pohľade na blog.cz. Takže v podstate niečo ako blog.cz verzus blogger.com, ale z pohľadu užívateľky bloggeru. Tak sa na to poďme pozrieť - čo sa mi nepáčilo a prečo si myslím, že je blogger.com lepší.

Najprv musím skutočne uznať, že teraz, ak by som sa mala vrátiť späť na blog.cz, nedokázala by som to tam vydržať najmä kvôli tomu, že som si zvykla na funkcie, ktoré sú tu a ktoré blog.cz nemá. A čo mi na blog.cz vadí?

V prvom rade je to, že nie je pre mobilné zobrazenie. Tu na bloggeri máte blog na mobile pekný a aj keď tam nemáte postranné menu (ale dá sa to nastaviť) tak tam máte všetko a predovšetkým nemusíte stále prechádzať zľava doprava aby ste si mohli prečítať článok. Naopak na blog.cz to robiť musíte a keď mám prečítať nejaký článok na blog.cz tak je to tak (aaaach) nepraktické. Nuž, cítim sa rozmaznaná funkciami bloggeru. 😁

Ďalšia vec je, že keď si na blog.cz tvoríte design, musíte použiť viac obrázkových súborov, aby ste ho mohli vyskladať. Ja som tento aktuálny design robila prostredníctvom jedného obrázku. A zvyšok som dolaďovala v editori šablóny. 

Ďalej je tu samozrejme dobré prepojenie s Google účtom a s tým, že môžete mať kopec blogov na jednom účte a nemusíte si kvôli tomu zakladať nový účet. Potom tiež lepšie spracované štatistiky a celkovo práca v administrácii. Navyše pokiaľ si chcete niečo upraviť viac, stačí sa trochu orientovať v HTML kódoch, kdežto na blog.cz sa to takto nedá. A navyše neponúka tak dobrý výber fontov. 

Blog.cz je, myslím, viac určený pre začiatočníkov. Ja som mala na blog.cz rada tú komunitu, ktorá tam kedysi bola. Teraz musím skutočne povedať, že komunita tam pomaly upadá. Teraz navyše odchádza hlavný správca, čo je na jednu stranu dobre, keď vezmeme do úvahy to, ako sa správal. Na druhú stranu viem pochopiť, že pre blogerov tam to môže znamenať dosť značnú neistotu. Ale o to viac si myslím, že by bol dôvod odísť odtiaľ. Nič-menej, ak by som neodišla v novembri minulého roku, tak by som to asi urobila teraz, pretože by som sa bála toho, čo po takom správcovi akým bol tento, príde. 

Blog.cz na to, že je skutočne jednoduchý, má málo funkcií, ktoré sú v dnešnom svete pre blogy dôležité. Mám pocit, akoby sa blog.cz zastavil na roku 2010 (aj keď pomocou meniacich sa designov hlavnej stránky to tak nevyzerá), pretože vôbec neinovuje funkcie. Skôr inovuje len to, že pridáva viac a viac reklám, ktoré čitateľov odradzujú od čítania. Často sú tie reklamy až nevhodné. 

Je síce super, že tam máte azda lepšiu propagáciu blogu a článkov, ale za akú cenu? Radšej strávim o niečo viac času na počítači a okomentujem kopec blogov, pozdielam články na Facebooku a budem vedieť, že aj tí, ktorí čítajú na mobile nebudú mať problém. A že nebudú musieť trpieť vyskakujúce reklamy. 

Áno, blog.cz som predtým považovala za úžasný, dokonalý a teraz keď mám s čím porovnať, tak zisťujem, že som urobila dobrú vec. Nie len že to prospelo mne, ale prospelo to i vám, mojim čitateľom najmä v tom, že je to bez reklamy. A na blog.cz by som sa už nevrátila. Bola som tam veľkú časť môjho blogovania, ale teraz som úplne za blogger. 

Ako som spomenula, som rozmaznaná funkciami, ktoré tu sú (hoci verím, že na Wordpresse môžu byť ešte lepšie, ale som spokojná) a možno to vyznie, že teraz som blog.cz odpísala, ale nie je to tak. To, že by som sa tam ja nevrátila neznamená, že tá platforma je vyslovene zlá. Len si myslím, že je vhodnejšia pre začiatočníkov a tých menej náročných. 

Aký názor máte na blog.cz vy?
Share:

12 komentárov:

  1. Já jsem přešla tento měsíc.
    Hlavním impulzem byl vyhazov z AK, ale s tou myšlenkou jsem si pohrávala delší dobu.
    Nejdřív jsem nebyla se stěhováním definitivně rozhodnutá, po pár dnech hraní v administraci bloggeru jsem však měla jasno! Je prostě lepší.
    Oceňuji především štítky! Nebo jak vidím, pro tebe jsou to menovky. Kolikrát jsem se nemohla rozhodnout, do jaké rubriky článek zařadit, u některých to není jednoznačné.
    Čtenáře jsem si po přestěhování udržela.
    Jsem prostě spokojená!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já se bojím, že to ne zcela dobrovolně budu muset udělat teď, co Standa odešel a netuším, kdo ho nahradí a jak se bude chovat, hlavně když moje blogy zrovna nenaplňují pravidla serveru (hlavně to o propagaci vlastního podnikání), což Standa v pohodě toleroval. Takže mě možná taky čeká přesun, asi na vlastní doménu, ale představa, že zakládám nový web je dost děsivá, hlavně proto, že by mě čekal přesun několika tisíc článků...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já jsem si pořídila vlastní web a dokrmila si jej redakčním systémem (Wordpress); mám zaplaceno na dva roky, tak uvidím, jak se to osvědčí a jak se mi to bude líbit :) . Kdyžtak, Wordpress.com nebo Blogspot to jistí :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja plánujem do budúcnosti prejsť na vlastne stránky. Ale to je ešte ďaleko.

      Odstrániť
  4. Zatím se nepřesouvám, nepřispívám tak často a nemám na to momentálně vůbec žádný čas...:-(

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som na blog.cz v podstate od začiatku, čo je nejaký osem rokov (znie to strašne :D :D ) a nejako sa mi nechce presúvať :D Blog mám už okolo šesť rokov a presunúť všetky dobré články by zabralo veľa, plus by ma mrzela strata komentárov :-) Možno raz áno, ale skôr, že vyčlením nejakú novú stránku napr. pre vlastnú tvorbu, ale zatiaľ sa na to nechystám :-)
    Funkcie navyše musia byť super, ja by som ich ale zrejme nevyužívala :D Design si objednávam, lebo ja a grafika nula bodov :D Cez mobil nechodievam, ale určite je fajn presunúť sa do toho čo ti lepšie vyhovuje :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Blog.cz byl vždycky nejslabší platformou a bohužel se nic nezměnilo. Jen naštěstí ubylo kýčovitých blogů plných blikajících kravin. Blogger je o sto procent lepší a velké části uživatelů postačí. A konečně WordPress je lepší asi tak o miliardu. :D O něm a o přesunu blogu z Bloggeru zrovna píšu seriál článků:) http://frogos.cz/z-bloggeru-na-wordpress-1-cast/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, uvedomujem si, že blog.cz za Bloggerom či WordPressom dosť, dosť, dosť veľmi zaostáva. Je to veľmi badateľné. Mimochodom, tvoj článok som čítala a už som písala aj komentár. :)

      Odstrániť
  7. Na Blog.cz jsem aktivně blogoval před lety, ale hlavním impulzem, abych odešel bylo, že mi přestaly vyhovovat funkce Blog.cz. Jak si sama psala, Blog.cz je v oblasti funkcí psaní a možností nastavení vzhledu dost omezený. Vyzkoušel jsem již spoustu platforem - Blog.cz, Blogger, Wordpress, ale asi ze všeho mi nejvíce vyhovuje Tumblr. Ano, i Tumblr má omezené možnosti co se týče psaní a je založen především na jednoduchosti, ale nejvíc se mi na něm líbí to, že si mohu vybrat jaký typ příspěvku chci na svůj blog vložit a podle toho se přizpůsobí. Při výběru platformy také hledím na kapacitu disku onoho blogu. Nechci, aby se mi někdy stalo, že napíši článek a zobrazí se mi hláška o tom, že moje kapacita volného místa byla překročena. Hledal jsem na internetu a zjistil jsem, že Tumblr má neomezenou kapacitu disku pro blog. Blogger má, pokud vím, 15 GB a Blog.cz 5GB. Pokud jde o Blogger, líbil se mi, ale oproti tobě se mi ta propojenost s Google službami vůbec nelíbila. Zvláště s Google+.

    OdpovedaťOdstrániť

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)