Literárny denník: tvorba postáv a sveta

V priebehu týždňa som dokončila prvú novelu. Stojím pred rozhodovaním sa o názve tejto prvej novely. Poviedka, podľa ktorej je napísaná sa volala Denník Anjela Smrti. Lenže toto nebol vôbec denníkový formát. Chce to nejaký iný názov. Ale neviem prísť na to, ako to nazvať. No to je zatiaľ vedľajšie, to sa môže doriešiť až po tom, ako dokončím celú zbierku.

To len tak na začiatok. Už v minulom literárnom denníku som vám písala o tom, že prvú novelu mám takmer hotovú. A o tom, že budem pracovať na tvorení nového sveta i postáv. Takže som vo štvrtok dokončila novelu a v piatok som sa pustila do práce. Uvelebila som sa na zemi s fixkami, kopcom papiera, perami a farebnými papierikmi. A začala som písať. Najprv som si spísala TO-DO list vecí, ktoré musím urobiť, aby som mohla vytvoriť príbeh, postavy a svet. Ten zoznam ešte nemám dokončený, nechávam to tak, aby som tam mohla niečo pridať, pretože ešte ani zďaleka nemám všetko domyslené, som len na začiatku.

Ako prvé bolo na zozname tvorenie postáv. Najväčším základom bolo, vytvoriť dve hlavné postavy. Jednu ženskú a jednu mužskú. Nebudem vám spoilovať nič z príbehu ani z tvorby sveta, ale o postavách vám porozprávať môžem. Jasne vám môžem povedať, že to nebude YA. Teda aspoň hlavné postavy majú nad dvadsať rokov. Prirodzene, hlavní hrdinovia budú mať medzi sebou vzťah, ale nebude tam žiadny milostný trojuholník, to vám môžem sľúbiť.

Rozhodla som sa, že nebudem používať anglické mená a skúsim nájsť v kalendári nejaké pekné slovenské mená. A tak som prechádzala celý kalendár a zapisovala som si všetky mená, ktoré ma nejako zaujali a ktoré sa mi páčia. Nedbala som na počet, len som si ich vypísala s tým, že nejaké mená určím hlavným postavám a zvyšok zostane pre ostatné postavy, nech ich je koľko chce, aby som sa mohla v kľude rozhodnúť, ktoré meno dám ktorej postave.

Pre hlavnú ženskú i mužskú postavu som si spísala zoznamy mien, ktoré by sa mi na nich najviac hodili. A tak som sa rozhodla pre Auri a Gabriela. Auri je skrátenina Aurélie. A Gabriel, to je vlastne náhoda. Práve na toto meno to tak vyšlo.

Neskôr som začala s tvorbou ich vzhľadu, vlastností, obľúbených farieb, vecí. Proste taká charakteristika, aby som sa mala od čoho odraziť, keď budem chcieť popísať Gabrielove hnedé vlasy, či Aurine modré oči. Väčšinou sa idem pozrieť na internet a do Googlu dám napríklad dievča s modrými očami a ryšavými vlasmi. Vyhodí mi to nejaké obrázky a ja si ich zvyknem prezrieť, aby som si mohla nejakú postavu lepšie predstaviť a následne ju vedieť opísať.

Keď sa pustím do práce zajtra, budem už robiť na tvorbe samotného sveta, a to, čo si predstavujem, dám na papier, aby som to mala všetko spísané. Musím vymyslieť, ako sa bude do sveta vstupovať, vymyslieť rôzne netypické odlišnosti - aby ten svet nebol taký ako reálny, ale veľmi netypický, zvláštny. Mám nápad už na jednu zvláštnosť, treba ich však domyslieť viac. Potom budem vytvárať najmä začiatok a koniec a následne budem dopĺňať dej tak, aby sa postavy dostali do toho koncového bodu.

Vždy som chcela písať takéto články, aby som predstavila čitateľom to, ako píšem, ako tvorím a postupujem. Takže dúfam, že som vás i trochu inšpirovala a možno vyskúšate nejaký z mojich postupov - ako napríklad to, ako tvorím postavy a aj napríklad, že najprv tvorím začiatok a koniec.

Nuž, takéto sú moje plány, stačí ich len naplniť a začať písať druhú novelu. 

Komentáre

  1. Použitie kalendára je výborný nápad! Nemám príliš rád tie zahraničné (anglické a americké) mená... Znie to strašne tuctovo a ako klišé. No je ťažké vybrať dobré meno. Nabudúce skúsim podobnú metódu aj ja, aby sa všetci hlavní hrdinovia nevolali Patrik. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, stále sú všade anglické mená, treba to trochu ozvláštniť. V prvej novele ešte také mená mám, ale to je len kvôli poviedke a tomu, že mi postavy prirástli k srdcu s takými menami. :)

      Odstrániť
  2. Tiež nemám v obľube anglické mená, ale páčia sa mi aj také trochu nezvyčajné a exotické, rada si vymýšľam vlastné :D Každopádne použitie kalendára je super nápad, Gabriela mám ako hlavnú mužskú postavu v jednej mojej knihe, takže to meno ti schvaľujem, mne osobne sa veľmi páči :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabriel je krásne meno. Rovnako ako aj jeho ženská verzia. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!

6 vecí, ktoré ma na blogoch dokážu odradiť

Môj hendikep: ako sa ja pozerám na svet?