Knihy Stephena Kinga, ktoré stoja za to

Máme tu december! Tešíte sa na Vianoce? Nuž, napadlo mi, že keď som sem písala o troch YA knihách, ktoré sú lepšie ako väčšina, mohla by som napísať článok venovaný knihám jedného z mojich najobľúbenejších autorov. Koho? No jasné: Stephena Kinga! Aké tri knihy sú pre mňa úplne TOP? 

Prvá a tá úplne naj, top kniha od tohto autora hororoviek je Mizéria. Bohužiaľ tú knihu nevlastním, čítala som ju z knižnice a asi milión krát. Keď si ju požičiavam ďalší a ďalší krát, tak sa knihovníčky museli čudovať, že načo to čítam toľko ráz, no ja tú knihu úplne milujem. Je to príbeh o spisovateľovi Paulovi, ktorý po dokončení svojho románu havaruje. Zrazu sa preberá v akomsi cudzom prostredí. Nie je to ani nemocnica, ani jeho vlastná izba. Kde to teda je? Ukázalo sa, že ho zachránila Annie Wilkesová (dúfam, že sa to takto píše, dlhšie som to nečítala, takže sa možno mýlim), ktorá sa oňho začne starať, pretože Paul má dochrámané nohy. Po čase však Paul zisťuje, že hoci je Annie jeho najväčšou fanúšičkou - teda aspoň tak ona označuje samu seba -, hrozí mu vážne nebezpečenstvo, pretože Annie je ako nepredvídateľná sopka, ktorá ak vybuchne, môže to znamenať horšie zranenia než tie, ktoré má z nehody. Ja túto knihu skutočne milujem, je tak skvele napísaná, úžasná, že je to skutočne tá top. Okrem toho, podľa tejto knihy bol natočený film.

Ďalšou top knihou je prvá časť Štyri po polnoci. Táto kniha má aj pokračovanie. Jedna i druhá kniha obsahuje dve novely. Moja obľúbená je práve prvá časť. V tejto sú dve úžasné novely: Langolieri a Tajné okno, tajná záhrada. Langolieri je taká zvláštna novela, ale veľmi dobrá. Skvelo sa to čítalo. Nočnou oblohou sa v knihe rúti lietadlo, no stane sa čosi zvláštne - väčšina cestujúcich záhadne zmizne. Je tam však pilot, ktorému sa podarí pristáť na letisku, ktoré je však ľudoprázdne a odkiaľsi počuť nebezpečné zvuky. Číha tam niečo, čo by ste si nepomysleli ani v najdivokejších fantáziách. Najviac si však pamätám tú druhú novelu, ktorá je moja najobľúbenejšia. Podľa tejto novely bol natočený aj film, v ktorom si zahral Johnny Depp - Tajomné okno. Príbeh je o Mortovi Raineym, ktorý je spisovateľom a po rozvode žije vo svojej chate pri jazere. Má však spisovateľskú krízu a preto väčšinu dňa prespí ako píše. Jedného dňa mu na dvere zaklope neznámy cudzinec, ktorý tvrdí, že mu Mort ukradol poviedku. Cudzinec trvá na tom, aby svoju poviedku opravil a vyhráža sa mu rôznymi spôsobmi. Celé je to veľmi spletité a tajomné. Túto novelu skutočne milujem, takisto som schopná čítať to mnoho krát. Mimochodom, to, že si celkom nepamätám dej Langolierov neznamená, že táto novela nie je dobrá. Naopak, obe stoja za to, aby ste si ich prečítali. 

Tretia kniha je dosť známa už vďaka filmu: Carrie. Dokonca tu boli dva filmy. Ten starší som ešte nevidela. Ale kniha je i tak najlepšia. Carrie je príbeh práve tejto dievčiny, ktorá zisťuje, že má zvláštnu schopnosť pohybovať s predmetmi bez toho, aby pohla rukami - telekinéza. Carrie chodí na strednú, no vôbec nepatrí medzi obľúbených. Jej matka je tak nábožensky založená, že jej nedovolí obliecť si nič iné len napríklad dlhú sukňu a košeľu zapnutú až po krk. Zatvára Carrie do komory, kde sa má modliť. Carrie si dosť veľa vytrpí, pretože sa jej vysmievajú nie jel pre to, že je "čudná", ale i pre to, že keď dostala svoju prvú menštruáciu, vôbec netušila, čo sa s ňou deje... A dobre vieme, že každý, kto v sebe dusí zúrivosť a hnev, po istom čase vybuchne. Lenže čo ak vybuchne človek, ktorý má takúto zvláštnu schopnosť? Nuž, skrátka, toto je úžasná kniha, ktorá si zaslúži vašu pozornosť. 

Kníh, ktoré mám od Kinga rada je samozrejme viac, no toto sú také tri najlepšie. Tri topky. Teraz sa obraciam na vás:
Čítali ste nejaké knihy od Stephena Kinga?
Páčili sa vám?
Je nejaká iná kniha, ktorú môžete odporučiť od tohto autora?

Mohlo by vás zaujímať:

Komentáre

  1. Najviac sa mi páčila kniha Mobil.Ale Steven King má všetky knihy skvelé.Mizeriu a Carrie som tiež čítala, videla som aj filmy ale kniha je aj tak vždycky lepšia. 😉

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mobil je super. A kedy si ty videla Mizériu ako film? To som ani nevedela. :D

      Odstrániť
  2. Kinga prave ctu :Pan Mercedes a jsem na 80 strance a vubec se s tim nemazli 😂
    Nicmene moje srdcovka je Rbitov zvířátek. Je to sila nad silou. Carrie byla moje treti kniha od neho a take laska na první pohled. Ale knihu kterou jsem obrecela byla Zelena mile! Wau. Brecela jsem jak mala 😂
    Ale i dalsi knihy byly skvele :)
    Katy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Řbitov zvířátek som si raz vzala z knižnice a nestihla som ho vtedy prečítať. Musím to napraviť niekedy. Zelenú míľu zas nikde neviem zohnať - v knižnici ju ani nemajú...

      Odstrániť
  3. Za sebe říkám, že pan King prostě umí a nedám dopustit i na jeho novější kousky. Zejména Lunapark a Právo nálezce (recenze u mě na blogu) a už se těším na jeho nejnovější povídky Bazar zlých snů. Misery stojí za to i zfilmovaná! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lunapark je tuším v slovenčine Joyland? Ak áno, tak to som čítala tiež, je to skvelá kniha. King je proste kráľ. :D

      Odstrániť
    2. Ano, Joyland - vážně skvělá kniha a silný příběh. King umí, to se mu musí nechat :)

      Odstrániť
  4. Priznávam, že od Kinga som ešte nič nečítala a aj ma to celkom mrzí. Takže nabudúce v knižnici skúsim siahnuť práve po jeho knihách, možno skúsim niektorý z týchto titulov. O Kingovi sa veľa hovorí, tak by som rada mala názor na jeho knihy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to môžem len odporúčať, pretože jeho štýl písania je fakt skvelý, rýchlo sa doň človek začíta a ani ho to nepustí, nedá nadýchnuť, proste musím čítať ďalej a ďalej. Takže Kingovky rozhodne skús. :)

      Odstrániť
  5. King je můj nejoblíbenější autor. Zrovna čtu Doktor spánek a musím říct, ze se pomalu blíží k nejlepším Kingovkam, co jsem četla.. ale stále za mě asi vede Kingovska klasika..Salem's Lot a Rbitov zvířátek. Jenže King má skvělý prostě všechno:-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Salem´s Lot je kniha, ktorú som tiež zháňala v knižnici a nikde jej niet. Chcem si to veľmi prečítať.

      Odstrániť
  6. Carrie som videla kúsok filmu a bolo super :-) zapamätala som si to kvôli tej prvej menštruácie :-) ani som nevedela, že je to podľa knihy :-)

    www.sweet-ayka.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. King je můj nejoblíbenější spisovatel a mezi moje topky patří Zelená Míle, TO, Osvícení a Prokletí Salemu. :)

    www.fakynn.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!

6 vecí, ktoré ma na blogoch dokážu odradiť

Môj hendikep: ako sa ja pozerám na svet?