10 najlepších obálok z mojej knižnice (1. časť)

Pretože to už neviem vydržať bez blogovania a hoci som stále trochu chorá, chcem konečne začať niečo písať. A tak som tu. Nedávno som na internete narazila na článok o tom, ako propagovať vlastnú knihu na blogu. Bolo tam i pár tipov na články, ktoré by čitateľov mohli zaujímať. Mňa to takisto zaujalo a rozhodla som sa to vyskúšať. Nie len že si myslím, že by vás to mohlo zaujímať, aj ja mám chuť sa do toho pustiť. A práve preto vám dnes prinášam 10 najlepších obálok z mojej knižnice. :) Tak poďme na to.

Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru (Benjamin Alire Sáenz)

O tejto knihe som vám už čo-to písala v článku o YA knihách, ktoré sú najlepšie, takže nebudem opakovať o čom kniha je. Zamerajme sa však na jej obálku. Prvé, čo musím hneď priznať je, že knihy od Slovartu sú fakt krásne. Sú nádherne spracované a obálky sa vždy dobre hodia k obsahu knihy. Je to tak aj v tomto prípade. Myslím, že aj keď je obálka podľa originálu, krásne sa to ku knihe hodí. Hneď vám to povie niečo o tom, čo od knihy môžete očakávať, a že bude práve akurát k letným dňom. Navyše, pokiaľ sa vám prebal potrhá, nemusíte sa vôbec báť, že bez prebalu bude kniha škaredá, práve naopak - je to celé tak pekne spracované, že aj bez prebalu bude táto kniha skvostom vo vašej knižnici. Palec hore pre Slovart za ich prácu. :)

Charlieho malé tajomstvá (Stephen Chbosky)

Opäť tu máme niečo od Slovartu. Tento krát v brožovanej väzbe, no rovnako krásne spracované. Originálna obálka vyzerá trochu inak. Aj keď, ako niektorí viete, táto kniha mala predtým inú obálku. Bola to len taká zelená knižka s jedným, malým obrázkom v rohu. Keď som sa dozvedela, že sa Slovart rozhodol túto knihu vydať znovu s novou krásnou obálkou, potešila som sa. A táto nová obálka je naozaj nádherná. Je v nej zachovaná tá jednoduchosť a zároveň to aspoň nie je nudné ako predtým. Takže znovu palec hore pre Slovart. 


Half Bad (Sally Greenová)

Tak, máme tu už nejakú YA fantasy. Knihy od YOLI (či už českých, alebo slovenských) sú občas tiež dosť pekné, nájdem medzi nimi krásne obálky. Jednou z nich je aj Half Bad. Táto obálka a celkovo kniha je tak úžasne spracovaná, že keď som si ju kúpila, nemohla som z nej spustiť oči. Obsahuje dve moje najobľúbenejšie farby a to je červená a čierna. Typické pre knihy je, že na zadnej strane je anotácia či nejaký úryvok z knihy. Na zadnej strane tejto knihy je však presne to, čo je na obálke, avšak v bielom prevedení. Navyše tá "maľba" krvou je tak skvele vymyslená, že to jednoducho dobre dotvára samotný príbeh. Tuším, že je to podľa originálnej obálky, takže tu nie je o čom, ja to viem oceniť, keď je originál dobrý. Neviem síce, či je v tom originálnom vydaní takto spracovaná tá zadná strana, ale aj keby áno, alebo nie, za mňa to je jednoducho skvelé a zaslúži si to obdiv a všetky knihomoľské pohľady. Nie som človek, ktorý by knihu posudzoval len podľa obálky, no musím sa priznať, že ak je obálka podarená, viac sa hrniem do kúpy knihy. :D 

Nocte (Courtney Coleová)

Knihy od CooBoo sú často dosť podarené, dokonale spracované. Práve preto tu mám CooBoo dva krát. A myslím, že nezáleží na tom, či sa inšpirovali tou originálnou obálkou, alebo nie, pretože tomu aj tak vedia dodať niečo špeciálne krásne a úžasné, čo vás hneď priláka k tejto knihe či už vo vašej vlastnej knižnici, alebo v kníhkupectve. A mám pocit, že vždy s každou novou knihou od CooBoo príde niečo nové. Nocte je krásne spracovaná - jej povrch nie je lesklý, e matný a akoby taký pogumovaný, alebo ako by som to nazvala. Je vyšperkovaná do detailov, pretože aj samotný názov je tvorený s pekným detailom. Písmená názvu nie sú len obyčajné - je v nich akoby napísaný text, akoby ste písmená vystrihli z novín, alebo z nejakej knižky. No povedzte, nesiahli by ste po nej aj vy? :)

Triaška (Maggie Stiefvaterová)

Knihy od Ikaru sa mi nie vždy tak páčia, ale netvrdím, že sa im nikdy nedarí vytvoriť nejakú krásnu obálku. Fakt, že sa im to občas podarí potvrdzuje aj Triaška od Maggie Stiefvaterovej. Myslím, že je to podľa originálu, no i tak to musím oceniť, pretože si neviem predstaviť nejakú inú obálku namiesto tejto. Urobili len dobre, že nevytvárali nič nové (teda nie že by to niekedy nebolo dobre, ale v tomto prípade sa pôvodná obálka skvelo hodí). Páčia sa mi na nej najviac tie farby, ktoré okamžite navodia správnu zimnú atmosféru, ktorá v knihe pretrváva a z ktorej vám behá mráz po chrbte, rovnako ako z konca, ktorý je otvorený. Keďže je toto vlastne séria kníh, veľmi oceňujem aj to, že každý diel je v inej farbe. 

Keďže by tento článok bol neskutočne dlhý, ak by som sem dala ďalších päť kníh, rozhodla som sa ho rozdeliť na dve časti, aby som vás až tak dlhým článkom neunudila. Čo som vlastne týmto chcela povedať? Nuž, často my, knihomoli hovoríme, že si nevyberáme knihy len podľa obálky. No podľa svojej skúsenosti viem, že je obálka i tak veľmi dôležitá a že niekedy predsa len siahneme po knihe s dobrou anotáciou a dobrou obálkou, ako po knihe s dobrou anotáciou a nepeknou obálkou. Či som jediná? Samozrejme, že sama siahnem aj po tých, ktoré nemajú peknú obálku, ale viac ma láka práve tá krajšia. Nie je to pekné, ale je to tak. 

Komentáre

  1. Nápad na článok je naozaj super, nebude vadiť, ak si ho v budúcnosti požičiam? :D Half Bad má naozaj krásnu obálku aj Half Wild, škoda však, že obsahovo ma až tak veľmi kniha neočarila. Ale v knižnici vyzerá skvele :D Triaška a Aristoteles sa mi tiež veľmi páčia :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokojne si ho požičaj. :) Half Bad som prečítala a páčil sa mi, ale Half Wild ma už nebavil. Ale máš pravdu, obálku má tiež nádhernú.

      Odstrániť
  2. Aristoteles má tu obálku překrásnou, o tom žádná! ^^ Nocte jsem nedávno četla a myslím, že nejvíc z celé knihy se mi líbila právě ta obálka :D A máš pravdu, CooBoo to prostě umí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veru tak, CooBoo to vie s obálkami. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!