Nechcem byť čisto knižnou blogerkou - alebo - presun mi veľmi prospel

Hoci mám kopec plánov, ktoré chcem realizovať ako články, pocítila som nedávno potrebu napísať občasník. Predsa len, v mojom živote blogerky sa udial veľký posun a ja som uvažovala nad tým, že vám porozprávam niečo o tom, ako to celé vnímam s odstupom času, ako sa tu cítim a čo cítim v spojitosti s blogom a čo sa vlastne zmenilo.

Možno už i v komentároch pod oficiálne prvým článkom na tomto blogu ste si mohli prečítať ako vnímam svoje rozhodnutie či už krátko po tom, alebo po istom čase. Ale to, čo chcem teraz napísať, musím zdieľať medzi vás, mojich pravidelných i nepravidelných čitateľov. Od založenia a zdieľania tohto blogu som mala ten správny pocit. Komentáre pod prvým článkom sa kopili a tešili ma vaše názory a pozitívne ohlasy. Možno som niekoho odchodom z Blog.cz zarmútila, no v blogovaní som sa dostala do akéhosi bodu, kedy som nevidela v robení tejto činnosti, ktorá je pre mňa zmyslom života, práve žiadny zmysel. Moja chuť písať články bola malá a bolo to skôr niečo ako: "Je koniec mesiaca, mala by som zverejniť knižné okienko..." Mala by som tamto, a toto. A nepísala som to, čo by som chcela. Teda áno, písala, ale strašne málo. Veci o písaní a myšlienky utláčali do úzadia knižné články. A mňa to zo začiatku aj bavilo - túžila som byť knižnou blogerkou už strašne dlho. A keď som sa ňou takmer stávala, prestala som si písanie takých článkov užívať. Knihy sú naďalej mojou neoddeliteľnou súčasťou, no zmenila som štýl písania knižných článkov a píšem ich inak - tak, aby som tým svetu niečo povedala a aby to nebolo len o "bacnutí recenzie na blog a dovidenia". Toto som nebola ja. Už ste si mali možnosť prečítať knižný článok na tomto blogu (Netreba hádzať všetky YA knihy do jedného vreca) a myslím, že toto je ten správny smer. Články podobného typu tu budú aj naďalej - chystám napríklad výber autorov poézie, najlepšie psycho knihy alebo by som sa rada zmienila aj o prvotine jednej začínajúcej slovenskej autorky - to by bolo niečo na spôsob recenzie, avšak plánujem to písať úplne inak. 

Ale nebolo to len o knižných článkoch. Prestalo ma baviť písať celkovo. Celé to je skrátka o tom, že som potrebovala nový smer. Viesť blog viac autorsky - články o písaní, myšlienky, občasník, básne... toto som ja. A samozrejme aj s knihami. Starý blog sa mi zunoval a cítila som potrebu ísť o level vyššie a priznajme si, blogger.com je predsa len viac pokročilejší a profesionálnejší než blog.cz, ktorý, čo si tiež už musíme priznať, ide do kytičiek. S tým, ako sa správa správca, aký je celkovo, že je to tam samá reklama (často krát vyslovene nevhodná), že často robí problémy a z ničoho nič vám vyskočí chyba serveru. Dobre, i Blogger môže občas vypadnúť, ale aby sa to stávalo niekoľko krát do mesiaca ako na Blog.cz? Okrem toho, páči sa mi, ako sa teraz Blogger zmenil, je to ešte lepšie než predtým. A navyše - komunita na blog.cz sa pomaly ale isto vytráca a ja sa tomu vôbec nečudujem. Som rada, že som odišla. 

Takže ako sa cítim ohľadom môjho prechodu sem? Správne. Dobre. Obnovila sa moja láska k blogovaniu, baví ma to znovu tak, ako predtým. Teším sa z každého komentára, na každý sa snažím odpovedať, hoci len obyčajným "ďakujem". A som potešená z týchto výhod, ktoré ponúka blogger. To je na tom skvelé. Cítim sa tu dobre. Uvoľnene, slobodne a sama sebou. Toto je moje skutočné miestečko. Mozaika môjho ticha, hluku i mňa samej. Znovu som sa z blogovania začala tešiť. Teším sa, že som tento posun podstúpila. A možno ste si už všimli, že in-my-black-dreams už zdobí veľký obrázok, ktorý vás pošle rovno sem. Takže áno, už som sa skutočne presunula. Vravela som si, že keď som sa chcela presunúť začiatkom tohto roka po napísaní Blog.cz vs Blogger.com článku na starý blog, nebol asi ten správny čas a preto som sa necítila dobre. Ten správny čas nastal až teraz. Tak to cítim. 

Rovnako mám pocit, že sa zmenilo moje písanie a to sa mi zatiaľ fakt pozdáva. Netýka sa to len tých knižných článkov, ale celkovo cítim akúsi zmenu. A až teraz si vlastne uvedomujem, že posunúť sa na vyšší level blogovania, bol jedným z niekoľkých bodov na mojom zozname predsavzatí a snov. Mimochodom, uvažovala som nad tým, že by som vám raz opísala moje najväčšie sny a rôzne predsavzatia, veci, ktoré chcem urobiť a tak. Ale to až niekedy ku koncu roka. 

Myslím, že tento článok je už i tak pomerne zdĺhavý, takže to asi ukončím. Ale aspoň som sa vypísala z toho, čo cítim a dala som vám vedieť, že teraz to nebol len ďalší z nerozhodných nápadov mojej mysle, ale že to je skutočné a záväzné. Zaujíma ma váš názor - čo si myslíte o mojom posune? Vnímate aj vy určitú zmenu?

Komentáre

  1. Premýšľam, že by som sa tiež presťahoval, ale ja s tým bloggerom vôbec neviem robiť. :-( Páči sa mi dizajn, aký mám v Hniezde a to je asi hlavný dôvod, prečo tam som.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono to nie je až tak ťažké (ja som si už celkom zvykla). Ja som asi náročný typ blogera, ktorý potrebuje všemožné výhody, aby blog bol dobrý. A aby som sa sama cítila dobre. V tomto som fakt perfekcionistka a náročná. :D

      Odstrániť
  2. Najdôležitejšie je, že si spokojná ty 😀

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som nesmierne rada, keď vidím ten typ článkov o knihách, na aký si prešla. Ako si písala, určite je to autorskejšie, nie si obmedzená žánrom a čitateľ má k tomu aj čo napísať. Pri recenziách je to vždy len o tom, či som texty čítala alebo nie. Skrátka nuda.

    Bocian: Máš naozaj pekný dizajn, takže nie je dôvod odchádzať.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Hlavné je, že si ty spokojná :-) Ja to na sebe tiež vidím, že som sa viac zamerala na knihy a recenzie než na svoje písanie, ale zatiaľ mi to až tak neprekáža. Rada by som však tiež písala viac "autorskejších" článkov, tak hádam sa mi to podarí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Taky plánuju přechod pryč z blog.cz - na vlastní doménu a wordpress. Z podobných důvodů jako ty, taky si myslím, že blog.cz už dneska nestojí za moc a působí neprofesionálně.
    Tak ti přeju, ať tě blogování pořád baví a stěhování nikdy nelituješ. Což určo nebudeš. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Teším sa za každý váš komentár, preto som vám neskutočne vďačná. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Aj slovenská prvotina môže byť kvalitná!